Kapoenen

Bij de kapoentjes kunnen kinderen van het 1ste en 2de leerjaar terecht. Kapoentjes zitten vol fantasie en deze uiten ze in al het ravotten. In hun eerste scoutsjaar maken ze heel wat vriendjes, die later nog eens vrienden voor het leven blijken te zijn. De kapoentjes slapen op kamp in gebouwen. Bij de kapoenen staat speelsheid centraal.

Welpen

Bij de welpen zijn alle kindjes van het 3de en 4de leerjaar welkom. In het eerste welpenjaar wordt een hechte groep gevormd en zullen de welpjes uitgroeien tot moedige welpen. Welpen durven al vaak initiatief nemen en helpen elkaar waar nodig. De welpen slapen op kamp in gebouwen. Bij de welpen staat samenhorigheid centraal.

Woudlopers

In de woudlopers worden alle kinderen van het 5de en 6de leerjaar ontvangen. De woudlopers is een speelse tak, waarbij er veel klassieke scoutsspelen aan bod komen. Woudlopers maken hechte vriendschappen en leren grenzen verleggen. Zo leren ze ook sjorren en maken ze op kamp prachtige constructies. Op kamp vertoeven de woudlopers in tenten en leren ze die ook zelf opzetten. Bij de woudlopers staat zelfstandigheid en moed centraal.

Jongverkenners

In de jongverkenners ontvangen we graag kinderen van het 1ste en 2de middelbaar. De jongverkenners is onze vertrouwenstak, zo sturen we ze ook al eens alleen op pad voor bijvoorbeeld een ruiltocht. Jongverkenners leren verstandig met alles omgaan en zien hoe een kamp met weinig middelen ook heel erg tof kan zijn. Op kamp sjorren ze een HUDO, want toiletten zijn er niet. Ook leren jongverkenners andere scoutsen kennen en omgaan met nieuwe groepen. Bij de jongverkenners staat vertrouwen en behendigheid centraal.

Verkenners

Bij de verkenners zijn jongeren van het 3de, 4de & 5de middelbaar van harte welkom. Verkenners zijn zelfstandig en creatief. Ze zijn steeds gedreven om het beste in zichzelf en de ander naar boven te halen. De verkennertak pronkt erbovenuit door hun legendarische kampen. Zo maakt elke verkenner een fiets-, wandel-, en buitenlandskamp mee. De verkennerjaren zijn zeer ervaringsrijk en vliegen voorbij voor je het weet. Bij verkenners staat creativiteit en doorzettingsvermogen centraal.

Jins

Bij de Jins worden jongeren van het 6de middelbaar ontvangen. Het jinjaar focust zich volledig op leiding worden. Een jin is leergierig en kan zich goed aanpassen aan een ander. Ook zullen de jins verschillende geldacties verrichten doorheen het jaar om zo een fantastisch buitenlands kamp te beleven. Bij de jins staat leergierigheid en leute centraal.